כאבי צוואר לרוב הם כאבים מפריעים ומלווים בכאבים אחרים שיכולים להתפתח למקרים יותר מסובכים. לכן כל פעם שאנו חווים אותם עלינו לטפל בהם ולנסות להרפות את השרירים באיזור הלחץ בעזרת תרגילים מיוחדים שמסייעים בהקלה על הכאב והרפיה לשרירים האלו .

 הלחץ המיותר על השירים מתרחש כתוצאה מפגיעה מסויימת בצוואר או ע"י גורם אחר, ובכן הלחץ הזה מתבטא בכאבים שאנו מרגישים באיזור הצוואר ומסביב לו . מטרת התרגילים שייעשו הוא להחזיר לשרירים את תנועתם ושליטתם באיזור מסביב לצוואר, ז"א שתרגילים מסוג זה גורמים לשחרורם של השרירים המכווצים והחזרתם למצבם הנורמלי .  

 יש כל מיני סוגים של תרגילי הרפיה ושחרור שרירים שמסייעים בהקלה על כאבי הצוואר נזכיר כמה מהתרגילים החשובים (לפני ההתחלה בביצוע כל תרגיל מאלו עליכם להתייעץ עם אחד המומחים או הפיזיוטרפיסטים שמבינים עניין , על מנת שלא לסבך את העניין עוד יותר ואז תהיה פגיעה בלתי הפיכה) :

  1.  בזמן הישיבה להניח את הגב ישר , לכופף את הצוואר קדימה כדי לגרום לסנטר לגעת בחזה , עצור כאשר אתה מרגיש מתיחה מאחורי הצוואר, הישארו בתנוחה זו למשך חמש שניות, ואז לחזור למצב המקורי, חזרו על התרגיל חמש פעמים.
  2.  להתיישב והגב מונח ישר , לכופף את הצוואר אחורה כאילו שאתה מסתכל אל השמיים  , עצור כאשר אתה מרגיש מתיחה מהחלק הקדמי של הצוואר, הישארו בתנוחה זו למשך חמש שניות, ואז לחזור למצב המקורי, חזרו על התרגיל חמש פעמים.
  3. לשבת והגב מונח ישר , לכופף את הצוואר ימינה או שמאלה עד שאוזן ימין או שמאל תיגע בכתף של אותו צד של האוזן , עצור כאשר אתה מרגיש מתיחה מהחלק של הכפיפה בצוואר, הישארו בתנוחה זו למשך חמש שניות , ואז לחזור למצב המקורי, חזרו על התרגיל חמש פעמים כל צד לבד.
  4. בזמן הישיבה והגב מונח ישר , להזיז את הצוואר ימינה או שמאלה לכיוון הכתף, עצור כאשר אתה מרגיש מתיחה מהחלק של הזזת הצוואר, הישארו בתנוחה זו למשך חמש שניות לכל צד בנפרד, ואז לחזור למצב המקורי, חזרו על התרגיל חמש פעמים כל צד לבד .

במידה ותרגילים לא עוזרים בהקלת הכאב אנא לפנות לרופא המתמחה על מנת לבדוק ולנסות דברים אחרים שיכולים להיות גם תרופות או משחות מסויימות — אך כל מה שנשאר זה להיות אופטימיים ולנסות תרגילים , ולהיות במצב רוח טוב ורגוע … ושיהיה לכם בהצלחה …

 

נושאים קשורים :

תרגילים לשחרור שרירים