איך דיאטה יכולה לגרום למחלות רבות ובמיוחד כאבי ראש חדים ומתמשכים, ומה צריך לעשות כאשר אנו חייבים לעשות דיאטה מבלי לפגוע במערכות הגוף.

רבים מאיתנו במיוחד נשים ובחורות שדבר ראשון שמדאיג אותם הוא מבנה ומראה הגוף שלהן, חושבות תמיד איך לעשות דיאטה ולרזות כמה שיותר מהר, מהי הדיאטה הכי מהירה לרדת 7 ק"ג לשבוע או איך להיפטר מהשומן והסילוליטים באיזור הירכיים וכו'… תזונה ואוכל יכולים להשפיע על חיינו ובריאות הגוף שלנו במידה רבה מאד אך תזונה נכונה ובריאה יכולה לתרום לגוף ולחיים בריאים בטוח.

תזונה נכונה היא האוכל העשיר בכל המרכיבים החיוניים לגופו של האדם ובכמויות שמתאימות לצרכים היומיים שלו. אין מזון שמכיל את כל המרכיבים האלו לכן האיזון בין המרכיבים חייב להיעשות בשילובם של כמויות מזון שונות וקבוצות שמשלימות את הפירמידה של המזון שמכילה את כל המרכיבים החיוניים והנחוצים לגוף האדם על מנת להיות בריא.

בימינו כנראה רוב המחלות הן כתוצאה מתזונה לא נכונה או מתת תזונה. רכיבי מזון בריא מכילים כל מה שצריך הגוף לתפקוד לכן אם ייחסר איזהו רכיב חיוני אז הגוף יהיה חייב לעצור את תפקוד האיבר הנחוץ לו אותו רכיב מה שיכול לגרום לכאבים ותחושה של עייפות ואי יכולת לתפקד בצורה תקינה.

כדי להקל עלינו בבחירת האוכל והמזון הבריא והעשיר חילקו את המזון לחמישה קבוצות שונות שכל אחת מכילה את המרכיבים החשובים לגוף והם: הקטניות, פירות וירקות, בשרים ודגים, מוצרי חלב, פחמימות. כל אחת מהקבוצות זהות במה שהן מכילות מרכיבים תזונתיים חיוניים לגוף.

תזונה נכונה ובריאה יכולה להגן לא רק מפני מחלות לב, סכרת, סרטן, ניוון שרירים אלא יכולה לסייע בבעיות של עצירות, השמנת יתר, בעיות בכיבה, עששת ובעיות חניכיים ועוד…

מחסור של הברזל במזון יכול לגרום לאנימיה ובעיות במערכת הדם וזוהי בעיה השכיחה אצל תינוקות ומבוגרים ביחד. וזה במקרים שהאוכל שצורכים אינו מועשר בכמות ברזל מספקת או שהמיעיים אינם סופגים את כמות הברזל הנדרשת בנוסף למקרים שבהם הגוף צורך כמות ברזל יותר מהרגיל כמו במהלך ההריון, המחזור אצל הנשים וההתבגרות. וכדי למנוע בעיות כאלו אפשר להתחיל ולאכול מאכלים העשירים בברזל יותר מהמזון האחר כמו כבד, בשר אדום, ירקות ועוד…

מחקרים רבים הוכיחו שמזון מעובד שמכיל חומרים כימיים, צבעי מאכל וחומרים משמרים יכול להשפיע על תפקוד הגוף בצורה שלילית כמו תופעתן של הרבה סוגים של אלרגיות ובמיוחד כאבי ראש ומיגרנות, חומרים אלו יכולים להיות מרכיבים עיקריים במזון היומי שלנו כמו הקפאין, המונוסודיום, גלוטן, צבעי מאכל, ירקות מסויימות כמו כרוב, חרדל ירוק ועוד, ביצים, סוכרים, סויה ושמרים … כל אלו יכולים לגרום לכאבי ראש זמניים עקב זה שמכילים חומרים המזיקים.

לרוב אין אפשרות לדעת מה הגורמים לכאבי ראש אך עדיף להימנע מאכילת מזון שידוע לנו שמזיק לאנשים מסויימים שאלרגיים לחומרים והמרכיבים שאותו מזון מכיל.

מומלץ לשתות כל יום 2 ליטר מים, להימנע מקרני השמש, לאכול בכמויות קטנות בכמה ארוחות ליום (לפחות 3- 4 ארוחות קטנות ליום) ולהתרחק ממאכלים מעובדים עם הרבה חומרים משמרים וצבעי מאכל.