מצד ימין ישיבה לא נכונה ומצד שמאל ישיבה נכונה

ישיבה נכונה היא המצב שבו כל חלקי הגוף מאוזנים ומחוזקים, מבלי להטות אותם לצדדים , וללא התכופפויות יתר. במידה והישיבה הינה לתקופה ארוכה כדאי לשים כרית קטנה מתחת לגב כדי לשמור על העקומה הטבעית של הגב התחתון, ואם יהיה אפשרי לשים מתקן עץ מתחת לרגליים על מנת להרים אותם מעל הרצפה אשר תהיה הירך מעל הברך .  ישיבה לא נכונה בזמן צפייה בטלויזיה או עבודה מול המחשב גורמת לפגיעה בחוליות ובשרירים של הצוואר .

איך נהפוך את הישיבה שלנו תמיד לישיבה נכונה ? :

  • ישיבה ממושכת באותו מקום היא אחד הגורמים המשפיעים על כאבי הצוואר ובמיוחד על התכווצות השרירים .לכן עלינו להתרחק מישיבה ממושכת לתקופה ארוכה ולנסות לקום וללכת כמה מטרים בתקופה הזו על מנת להניע קצת את השרירים ולזרז זרימת הדם .  
  • במידה והעבודה מכריחה ישיבה ממושכת חייבים לשבת בזווית של 90 מעלות ולנוח כל 15 דקות .
  •   להשאיר את הראש במצב ישר בזמן הישיבה . להקפיד שהשולחן שאנו עובדים מולו לא יהיה נמוך  ולא רחוק ממקום הישיבה שלנו על מנת לא לכופף את הצוואר יותר מדי. וחשוב שהכסא שיושבים עליו יהיה בגובה מתאים עם השולחן .
  •   במידה ואנו עובדים מול מחשב להקפיד שמסך המחשב יהיה בגובה האף שלנו, על מנת לא לכופף את הצוואר .
  •   לשים את הטלוויזיה ממול הפנים שלנו ולא בצדדים כדי להימנע מהזזת הצוואר והראש בזמן הצפיה .
  •  צריך שהראש והצוואר יהיו בקוו ישר עם עמוד השידרה כך שגם האוזן תהיה בקוו ישר עם הכתף מפני שמתיחת צוואר קדימה גורמת ללחץ על חוליות הצוואר והשרירים . 
  •  לשים לב בזמן שאנו עונים לטלפון חייבים להרים את השפופרת ביד ולא להטות את הראש והצוואר על מנת להחזיק את השפופרת בלי הידיים . זה יכול לגרום למתיחת יתר בשרירי הצוואר וכאבים .