הצוואר הוא החלק בעל התנועה המרבית בגופנו והחוליות שבצוואר הן הכי פחות מוגנות משאר החוליות בעמוד השדרה .שתי עובדות אלו מוכיחות וממחישות שהצוואר הוא החלק הרגיש והפגיע ביותר . התופעה של כאבי צוואר היא אחת הבעיות הבריאותיות הכי נפוצות בעולם. הסיבות לכאבי ראש רבות כמו: הישיבה הממושכת מאחורי שולחן עבודה , כתיבה במשך שעות רבות , נסיעה לזמן ארוך  , והלחץ הנפשי . פעילויות ועבודות פיזיות שונות גורמות לנו להרים את הכתפיים למעלה דבר שיוביל לעייפות ולחץ על השרירים סביב הצוואר והתוצאה כאבים בצוואר וכאבי ראש נלווים .

מצב הרוח זהו לרוב פתרון למחלות רבות . במקרה של כאבי ראש וצוואר צריך להיות רגועים ופעילים ככל האפשר . לנסות ללכת לעבודה ולהמשיך בשגרה היומית  , לשמור על סדר היום הרגיל , לנוח במיטה זה לא הכרחי , עדיף להימנע מנהיגה שיכול להיות ולא תוכלו להפנות את הראש בזריזות וזה יגרום לעוד יותר סיבוכים  , חשוב מאד לזכור כי כאבים של ראש וצוואר לעיתים קרובות נעלמים תוך שבוע . כאבים כאלו נגרמים לעיתים נדירות ממחלות רציניות , לכן במידה ויהיו כאבים ממושכים לתקופה ארוכה מדי זוהי נורית אדומה כדי למהר ולגשת לרופא להתייעצות או לפיזיוטרפיסט .

נציג בפניכם 4 טיפים להקלה על כאבי הראש צוואר :

  • ישיבה ישרה – לשבת בצורה ישרה עם הגב אחורה בצורת האות – T – שלא יישאר מרווח בין הגב לכסא.
  • ישיבה ממושכת – להיזהר מישיבה ממושכת על הריצפה , להצטייד בכסאות אורטופדיות למניעת כאבי צוואר וגב שיכולים לגרום ללחץ על השרירים . ללכת כמה צעדים אחרי ישיבה ממושכת ואם יש מצב שלא יכולים ללכת אז להרים את הרגליים בזמן הישיבה על כסא

 העבודה המשרדית הממושכת לזמן ארוך – בזמן שאתה מתכופף עם הגב לצורך עבודה על שולחן המשרד להישען על היד השניה שלא בשימוש כדי שתתמוך בגב שיישאר אחורנית ולא יזוז יותר מדי, ומומלץ מאד לקום כל חצי שעה לעשות כמה תרגילי צוואר להפחית בלחץ על השרירים ..

 שינה – הכי חשוב להקפיד על מצב השינה שלנו , מזרונים וכריות . מומלץ להקפיד על כריות ומזרונים אורטופדיים למרות שהם יקרים אך חוסך ממכם הרבה כאב ותשלומים עבור הטיפולים  …   
  

 

נושאים קשורים :

ישיבה נכונה

כריות אורטופדיות

מזרונים אורטופדיים

עמידה נכונה