קרני השמש הלוהטות במיוחד בעונת הקיץ מחייבות אותנו בשתיית מים מרובה כדי ליהנות מיתרונותיה הקסומים. תמיד הורינו ביקשו שנשתה מים והרבה, למרות שאנחנו לא צמאים אבל היו מחייבים אותנו עד שהתרגלנו לשתות הרבה וזה טוב.

רבים מאתנו חושבים שלשתות מים בעונת הקיץ היא יותר חשובה משתיית מים בעונת החורף אך מחשבה זו אינה נכונה. זה טבעי שהגוף שלנו יבקש מים בימי הקיץ יותר מימי החורף אך המים עושים אותה פעילות לגוף בימי החורף ולמרבה הצער אנשים רבים מפחיתים משתיית מים בחורף מה שיכול לגרום לבעיות ומחלות ששאיננו מקשרים לעובדה שחוסר המים הוא הסיבה במיוחד כאבי הראש והעייפות.

אם אנו לא מזיעים אז המים לא חיונית! לא נכון, במהלך עונת החורף והימים הקרים שבהם לא צמאים ולא מזיעים אנשים רבים נהיים חולים והופכים להיות אלרגיים למזג האוויר הקר טכמות הנגיפים מצטברת ומתפתחת בכל פעם שמתחיל החורף. מה שגורם לכאבים בגוף, בגרון, בראש, בגב, ברגליים וברוב חלקי הגוף.

בחורף נוטה האדם לאכול בכמות יותר מבקיץ מאחר והתאבון שלו גובר וזה גורם לנטייה בביקוש אוכל שומני ורב פחמימות כדי שהגוף יתחמם וזה דבר שמצריך הרבה מים ושתייה בכמויות יותר מהקיץ על מנת שהמים תעזור לגוף לעזור ולסייע בעיכול של כמויות האוכל שמכניסים לגוף, ולהימנע מבעיות של מערכת העיכול שעלולות להופיע.

בנוסף, המים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר לשמירה על עור בריא, רך וגמיש בימי החורף היבשים. הסיבה החשובה ביותר לצריכת המים בחורף היא המחלות והסיכוי להידבק במחלות שונות ונגיפים בלתי רצויים כמו סוגי שפעת שונים, מאחר והמים מונעים בעיות בריאותיות ובמיוחד יובש ומניעת גודש באף, סינוסים וכאבי ראש ומחלות אחרות שמתפתחות בעונה הקרה של השנה.

מהי כמות המים הנחוצה בימי החורף?

הכמות האופטימלית בכל עונות השנה היא בין 8 עד 12 כוסות מים ליום מה ששווה 2 ליטר מים לא חשוב באיזו עונה. אך במקרה של אישה בהריון היא מחוייבת בכמות גדולה יותר בנוסף למי שעושים ספורט יהיו צריכים בשתיית כמות גדולה יותר מהכמות האופטימלית הרגילה לאדם ביומיום.

אי מגבירים את הצורך לשתיית מים?

בחורף נהוג לשתות כמויות קטנות של מיםוזה הרגל לא נכון לכן על מנת להגביר את תחושת הצורך בשתייה ישנם דרכים מסויימות לסייע לגוף ולגרום לו לווסת את המערכת במקרה וצריכת המים היא קטנה . דרכים אלו  הם:

שתייה של כוס מים חמים אחרי כל ארוחה שיקל על מערכת העיכול בגוף.

שתיית עשבי מרפא כמו תה ירוק, קינמון, חליטות ועוד שיספקו את הגוף שלכם בנוזלים חיוניים לגוף ולמערכת החיסונית.

שתיית מרקים חמים שיכולה לגרום לחושת צמאות וביקוש מים.

מקלחת חמה יכולה לסייע בהרגעת הגוף להקל על כאבי הגב, הירכיים וכמובן גודש באף. האדים של מקלחת חמה יכולים לסייע בהרפיית שרירי הגוף ומניעת התכווצותם דבר שיוכל למנוע התפרצויות של כאבי גב פתאומיים עקב התכווצות שרירים כתוצאה מהקור.

להקטין במנות שקשה לעכל אותן מאחר וצריכת המים קטנה ולא מסייעת כל כך למערכת העיכול.

לסיכום- חשוב מאד להקפיד על שתיית כמויות גדולות של מים ולא רק בקיץ אלא יותר חשוב בימי החורף כדי למנוע סיבוכים במערכת העיכול, התייבשות, גודש באף, כאבי גב, אלרגיות וכאבי ראש.