ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר במהלך היום. הארוחה, היא זו שעוזרת לכם לצלוח את היום, אם בשל הזיכרון אותו אתם צרכים לגייס, הריכוז המהותי לביצוע משימות ועוד.

לא תמיד יש לכולנו זמן להשקיע בהכנת ארוחת בוקר מושקעת, המכילה את כל אבות המזון הרצויים ועל כן ישנם תחליפים רלוונטיים שמספקים את הצורך שבארוחה החשובה הזו.

מהם דגני בוקר

את דגני הבוקר מייצרים על מנת שיהוו תחליף לארוחת הבוקר הכל כך חשובה. דגנים אלו אינם גוזלים זמן רב במהלך הבקרים וניתן תוך דקות ספורות לסיים את הכנת הארוחה ולצאת לדרך אל עוד יום פורה ומספק.

הדגנים הינם מאכל תעשייתי אשר מיוצר מפתיתים של דגנים לרבות תירס, שיבולת שועל , חיטה ועוד, אותם אופים ומייבשים .

בחלק מדגני הבוקר בוחרות היצרניות לשלב אגוזים, בננות מיובשות, צימוקים, שבבי בוטנים או שקדים ועוד, בהתאם לחך ולהעדפה של הצרכן הממוצע.

את הדגנים ניתן למצוא באריזות קרטון אשר מכילות על פי רוב 500 גרם, 700 גרם ואף בקרטון המכיל קילו אחד. מאידך ניתן למצוא גם דגנים אשר נמכרים באריזות אישיות, אותן ניתן לקחת אל יום העבודה, או למסור לילד שיאכל אותם בארוחת העשר בבית ספרו

דגני בוקר לא רק לילדים

את דגני הבוקר שכולם מכירים היטב, נוהגים היצרניות לפרסם בעיקר לקהל היעד הצעיר יותר (ילדים), אך אין ספק כי בהם ערך תזונתי רב אשר נכון גם למבוגרים ליהנות ממנו.

ישנם דגני בוקר אשר מיוצרים בעיקר לילדים בתוספות של שוקולד, קקאו, צבעי מאכל ועוד והם ניתן לומר, פחות בריאותיים אך ילדים נוהגים להעדיף אותם על פני דגני הבוקר נטולי התוספות שנזכרו מעלה.

ערך תזונתי רב

דגני הבוקר מכילים ערך תזונתי רב, החיוני לכל אדם, בין אם הוא ילד בתחילת חייו, מבוגר, או אדם בגיל הזהב.

בדגני הבוקר ישנה אנרגיה , חלבונים, פחמימות, סיבים תזונתיים, שומנים (בכמות מזערית), נתרן, ויטמין בי1 , ויטמין בי2 , ניאצין ויטמין בי 6, חומצה פולית, ויטמין בי 12 וברזל.

מאידך אנו עדים כי בדגנים לא קיים כלל כולסטרול ואילו אחוז השומן באופן יחסי הוא מזערי עד לא מורגש.

מי שמשכיל לאכול דגנים בכל בוקר מרוויח כפליים, גופו גם קיבל את ארוחת הבוקר הרצויה לו והוא גם יכול לתפקד באופן מושלם ללא עוררין. מאידך מי שמדלג על ארוחת הבוקר ולא טועם גם מהדגנים, גורם לגופו להיות בחוסר תזונתי.